| Biuro Turystyki Kajakowej AS-TOURS | PROZONE - wypożyczalnia kamer GoPro! | KONKURS RELACJA MIESIĄCA |

Budowa nowej drogi wodnej E-40.

Wszystko co dotyczy ekologii, czyli nas wszystkich.

Budowa nowej drogi wodnej E-40.

Postprzez synkopa » 13 kwietnia 2019, o 10:17

Co sądzicie o tym projekcie? Co ważniejsze: rozwój czy ekologia?
https://otop.org.pl/naszeprojekty/pilnu ... odnej-e40/
synkopa
****
 
Dziękował/a : 69
Dziękowano: 174
Dołączył/a: 22 września 2014
Sprzęt: solar c3 , safari, helios 1

Re: Budowa nowej drogi wodnej E-40.

Postprzez marcel » 13 kwietnia 2019, o 13:22

W tym przypadku jestem za budową. Mało tego WWF powinno się najpierw zająć posprzątanie ma własnych brudów, podobnie jak Greenpeace a dopiero potem pouczać innych
Avatar użytkownika
marcel
*****
 
Images: 0
Dziękował/a : 87
Dziękowano: 305
Dołączył/a: 04 kwietnia 2015
Lokalizacja: Czeladź
Sprzęt: Ponton Czajka, Solar 410

Re: Budowa nowej drogi wodnej E-40.

Postprzez Krzyś66 » 13 kwietnia 2019, o 16:15

Marcelu , a cóż będzie transportowane tą drogą ?
Tylko proszę nie podawaj przykładów z Niemiec bądź Francji , bo ? , bo tam gospodarka rozwijała się razem z rozwojem dróg wodnych i wielu producentów uwzględniało lokalizację ,logistykę od razu mając na uwadze istniejące drogi wodne.
U nas króluje transport kołowy, czy się to komu podoba czy nie.Mobilność tego transportu jest nie do podważenia i póki nie ma jakichś tuneli transportowych czy powietrznych tanich przewozów - to na razie fantastyka- to jeszcze długo nic lepszego nie będzie.
Mamy zakład X produkujący towar - hipotetycznie dobry do transportu rzecznego , zlokalizowany 100km od drogi wodnej i odbiorców w podobnych odległościach ...ładujemy towar na kontenery(musimy je mieć , lub musi je nam wypożyczać armator)zawozimy towar do portu przeładunkowego-musimy zgrać wszystko w czasie , nie za bardzo widzę aby ot tak po prostu każdego dnia była możliwość załadunku-ale odpuśćmy ;towar sobie płynie do porty Y i tam nasz odbiorca musi tez mieć transport kontenerowy-lub wypożyczać go od armatora i dymać 100km po odbiór towaru...Czy to będzie tańsze jak przewiezienie ww towaru 500km czy nawet 800km zwykłym tirem z miejsca X bezpośrednio do Y ? Bardzo szczerze wątpię.Minusy dla środowiska są oczywiste, katastrofalne, jedyny plus to regulacja poziomu wód poprzez budowę zbiorników retencyjnych.
Ale, o tym czy taki projekt będzie realizowany na pewno nie zdecyduje tzw rachunek ekonomiczny tylko ... ile kasiorki ile osób będzie mogło przytulić.Jeden z ostatnich tego typu mega przekrętów to nowy port lotniczy w Berlinie.
Ja zawsze byłem przeciwny mocnej ingerencji w przyrodę, ale ... jest jak jest a będzie co będzie.Na szczęście dla mnie nie lubię pływać po wielkich rzekach, także czy zrobią z nich kanały , czy nie to z punktu widzenia kajakowego to mi rybka ...choć przyrodniczo żal...
Krzyś66
****
 
Dziękował/a : 9
Dziękowano: 247
Dołączył/a: 23 września 2013
Sprzęt: K1

Re: Budowa nowej drogi wodnej E-40.

Postprzez marcel » 13 kwietnia 2019, o 16:55

Co można wozić drogą wodną?

Przede wszystkim nadgabaryty. Transport drogowy w PL jest ograniczony do wymiarów kontenera. W szczególnych przypadkach, trzymając się wielu restrykcji, można dać ładunek szerszy, bodajże do 3,5m. Wszystko powyżej tego, musi być robione specjalnym transportem, który wymaga czasowego wyłączania dróg, demontażu infrastruktury i kosztuje krocie.
Na Śląsku w czasach PRL działało kilka firm które produkowały osprzęt elektrowni - między innymi wymienniki, które na dwóch wagonach na raz, jechały do portu w Gliwicach i dalej sobie płynęły na wybrzeże. Nie dało się ich bowiem dowieźć koleją do Gdańska - skrajnia, mosty, wysokość zawieszenia trakcji.
Wystarczył jeden źle zrobiony most (za niski na w sumie krótkiej trasie), i firmy pożegnały się z lukratywnymi kontraktami z zachodu.
Na dzień dzisiejszy Polska jest potentatem jeśli chodzi o przemysł jachtowy. Głównie dlatego że politycy nie zrobili z tego programu narodowego, i prywaciarze sobie radzą dobrze na rynku światowym. Niestety gabaryty kadłubów, tego co się u nas produkuje, znacznie wykraczają poza normalny transport. Każda droga wodna, to możliwość skupienia wokół niej przemysłu stoczniowo-jachtowego.

Transport kołowy, mamy dobrze rozwiniety w UE, ale już przestaje on wystarczać. Można wybudować jeszcze więcej autostrad i torów, tylko nie wiem czy to wyjdzie taniej niż jedna taka duża droga.
Avatar użytkownika
marcel
*****
 
Images: 0
Dziękował/a : 87
Dziękowano: 305
Dołączył/a: 04 kwietnia 2015
Lokalizacja: Czeladź
Sprzęt: Ponton Czajka, Solar 410

Re: Budowa nowej drogi wodnej E-40.

Postprzez RobertP » 13 kwietnia 2019, o 20:44

To jest XIX myślenie w XXI wieku, drogi wodne bez wody są g... warte. A wody już nie ma, a będzie jeszcze mniej.

Tu jest raport naukowców (po ang.) sporządzonego przez dr. Mateusza Grygoruka, Pawła Osucha, Pawła Trandziuka z SGGW oraz dr Ewę Jabłońską z Wydziału Biologii Uniwersytetu Warszawskiego
http://www.ratujmyrzeki.pl/dokumenty/E40_V4_Final_correct.pdf

Tu jest Wajrak w Wyborczej http://wyborcza.pl/7,75400,24643771,slyszeliscie-o-drodze-wodnej-e-40-przekop-mierzei-wislanej.html
RobertP
***
 
Images: 0
Dziękował/a : 229
Dziękowano: 89
Dołączył/a: 01 marca 2016
Lokalizacja: W-wa
Sprzęt: Gumotex Solar

Re: Budowa nowej drogi wodnej E-40.

Postprzez Waho » 13 kwietnia 2019, o 22:35

Bzdury i propaganda polityczna.
Załączniki
0_n.jpg
0_n.jpg (30.52 KiB) Przeglądane 1165 razy
Avatar użytkownika
Waho
******
 
Dziękował/a : 280
Dziękowano: 138
Dołączył/a: 25 sierpnia 2013
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Sprzęt: Łódka, deska SUP, kanu.

Re: Budowa nowej drogi wodnej E-40.

Postprzez RobertP » 13 kwietnia 2019, o 23:47

Waho pismo obrazkowe to na papirusie było modne, nie masz argumentów to się nie wypowiadaj.
RobertP
***
 
Images: 0
Dziękował/a : 229
Dziękowano: 89
Dołączył/a: 01 marca 2016
Lokalizacja: W-wa
Sprzęt: Gumotex Solar

Re: Budowa nowej drogi wodnej E-40.

Postprzez rawa » 14 kwietnia 2019, o 08:25

Wspieram duchowo każdą współpracę międzynarodową, w tym przypadku Polska do zmiany miałaby chyba najmniej.
Patrząc na migawki szlaku z Ukrainy jestem przeciw, ze względu na ochronę przyrody.
Jak do tych widoków wyobraźnia dołoży pogłębiarki na Białorusi i Ukrainy to wychodzi mętna woda i katastrofa ekologiczna.
rawa
Jeżeli czegoś nie wolno a bardzo się chce, to można.
Nie walcz z wiatrem, rozłóż ręce i spróbuj dzięki niemu szybować.
Avatar użytkownika
rawa
******
 
Images: 0
Dziękował/a : 167
Dziękowano: 325
Dołączył/a: 22 września 2015
Lokalizacja: Nowy Kisielin
Sprzęt: INTEX EX5 modyfikowany GMO


Powrót do Eko rozmowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


cron