| Biuro Turystyki Kajakowej AS-TOURS | PROZONE - wypożyczalnia kamer GoPro! | KONKURS RELACJA MIESIĄCA |

Rejestracja i ubezpieczenia pontonu.

O przepisach nakazach i zakazach, pozwoleniach oraz ubezpieczeniach.

Rejestracja i ubezpieczenia pontonu.

Postprzez kermitttt » 1 czerwca 2013, o 17:46

Mam 2 pytanka.
Jak kupię sobie na początek jakiegoś Intexa czy coś w tym stylu i będę nim pływał sporadycznie, to muszę go gdzieś rejestrować czy ubezpieczać?
I druga kwestia. Czy to prawda, że jak mnie straż wodna czy policja zatrzyma na pontonie po piwku to mogą mi zabrać prawo jazdy?!
Jestem całkiem zielony w tych sprawach, więc jak się zbłaźniłem to proszę o wyrozumiałość :)
Ostatnio edytowano 2 czerwca 2013, o 01:15 przez ra_dek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawiłem tytuł
kermitttt

Re: rejestracj i prawko

Postprzez KrakuS » 1 czerwca 2013, o 18:09

1. Nie musisz. Chyba że będziesz z pontonu łowił ryby.
2. Po piwku nie pływamy. Piwko wieczorkiem...
To że sobie możesz zrobić QQ to jest twoja prywatna sprawa, ale możesz zaszkodzić innym.
Warto o tym pomyśleć przed pływaniem po "piwku".
No i o tym że jak się coś stanie to już na prawdę jest przykro.

Tu do pobrania tekst ustawy: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0112081240

Odnośnie piwka: Art 34, 35:
Przy kolizji na wodzie stosuje się:
Art. 173
§ 1. Kto sprowadza katastrofę w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym zagrażającą życiu lub zdrowiu wielu osób albo mieniu w wielkich rozmiarach, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
§ 2. Jeżeli sprawca działa nieumyślnie, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
§ 3. Jeżeli następstwem czynu określonego w § 1 jest śmierć człowieka lub ciężki uszczerbek na zdrowiu wielu osób, sprawca podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12.
§ 4. Jeżeli następstwem czynu określonego w § 2 jest śmierć człowieka lub ciężki uszczerbek na zdrowiu wielu osób, sprawca podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.