| Biuro Turystyki Kajakowej AS-TOURS | PROZONE - wypożyczalnia kamer GoPro! | KONKURS RELACJA MIESIĄCA |

projekt ROZPORZĄDZENIA MINISTRA GOSPODARKI MORSKIEJ I ŻEGLU

Locja, mapy, nawigacja, rzek, kanałów, dróg wodnych.

projekt ROZPORZĄDZENIA MINISTRA GOSPODARKI MORSKIEJ I ŻEGLU

Postprzez drawa » 25 stycznia 2018, o 07:19

Ujrzał swiatło dzienne projekt ROZPORZĄDZENIA
MINISTRA GOSPODARKI MORSKIEJ I ŻEGLUGI
ŚRÓDLĄDOWEJ a w nim między innymi jak zwrócił moją uwage kolega Marian Lucjan Krakowiak
·
<Rzeka Przemsza, rzeka Dunajec od ujścia rzeki Białej i rzeka San od ujścia rzeki Tanew wracają do katalogu dróg wodnych...>

Sam projekt i póżniejsze rozporządzenie nie spowoduje że proponowane odcinki rzek staną się żeglowne.

Przemsza 24 KM. szlaku wodnego nie da tam się przwrócić żeglugi bez podniesienia i to znacznego lustra wody. Nie znam innego sposobu jak tylko budowa stopni wodnych. To ile miało by ich być i jakiej klasy żeglownej yes sprawą otwartą. A czy powstaną to już całkiem inna sprawa.

Powrót Sanu do projektu rozporządzenia i myśle ze już pozniej rozporządzenia nie spowoduje ze próg wodny w Stalowej Woli zniknie - rozebrany albo przykryją do wody Sanu. Bo gdyby tak miało być to jego budowa byłaby nie potrzebna.
.
Nie znam uwarunkowania, na Dunajcu.

Powrót tych odcinków rzek do rejestru skutkuje tym i bardzo dobrze że będą one niejako chronione przed zakusami przegradzania ich jazami i budowy elektrowni wodnych. Chcecie przegradzać rzeke budujcie stopień wodny z wszystkim co tam potrzeba. Jaz ,śluza , przepławki do ryb i elektrownia. I tylko żeby nie powsało takie kuriozum jak - Stopień Wodny Dębe na Narwi - gdzie śluza zastała wykreślona z projektu i faktycznie zabiła żegluge na Narwi. Narew ma połączenie z Wisłą przez kanał Żerański.

Wielka szkoda że rozporządzenie nie uwzględnia projektu budowy Kanału Ślaskiego. Zawsze można by póżniej powiedzieć ze projekt odpadł jak pokoje doktora na ulicy Złotej w Warszawie.

legislacja.rcl.gov.pl
LEGISLACJA.RCL.GOV.PL
Avatar użytkownika
drawa
*******
 
Images: 14
Dziękował/a : 60
Dziękowano: 189
Dołączył/a: 31 maja 2013
Sprzęt: Forum Spływy Pontony

Re: projekt ROZPORZĄDZENIA MINISTRA GOSPODARKI MORSKIEJ I ŻE

Postprzez marcel » 25 stycznia 2018, o 19:55

Planowane 24km na Przemszy, teoretycznie pozwoliłyby mieć przeładunek prosto z linii kolejowej. Stamtąd jest tylko paręnaście kilometrów torów do terminala z szerokimi torami. Jeżeli więc rzecz byłaby przemyślana - podciągniecie szerokiego toru i port przeładunkowy na rzekę pomysł wygląda na niezły.
Ale tylko wygląda.
Wszystko i tak rozbije się na śluzie Przewóz pod Krakowem, która najczęściej jest niespławna.
Avatar użytkownika
marcel
******
 
Images: 0
Dziękował/a : 108
Dziękowano: 424
Dołączył/a: 04 kwietnia 2015
Lokalizacja: Czeladź
Sprzęt: Ponton Czajka, Solar 410

Re: projekt ROZPORZĄDZENIA MINISTRA GOSPODARKI MORSKIEJ I ŻE

Postprzez drawa » 26 stycznia 2018, o 07:44

Naturalnym rozwojem kaskady górnej Wisły powinien być KANAŁ ŚlĄSKI i przez niego dostęp do Odry i Dunaju. Wisłe za Przewozem aż do stolycy zostawmy kajakarzą/chociaż yes silne parcie społeczęstwa Niepołomic na budowe stopnia wodnego.
Avatar użytkownika
drawa
*******
 
Images: 14
Dziękował/a : 60
Dziękowano: 189
Dołączył/a: 31 maja 2013
Sprzęt: Forum Spływy Pontony

Re: projekt ROZPORZĄDZENIA MINISTRA GOSPODARKI MORSKIEJ I ŻE

Postprzez marcel » 26 stycznia 2018, o 11:46

Kanał Śląski choc atrakcyjny, wydaje mi się mrzonką. Gdyby jego budowę rozpoczęto bezpośrednio po wojnie, miałoby to szansę. Teraz prawde mówiąc nie wyobrażam sobie robienie przekopu przez tak zurbanizowane I zindustrializowane tereny.
Avatar użytkownika
marcel
******
 
Images: 0
Dziękował/a : 108
Dziękowano: 424
Dołączył/a: 04 kwietnia 2015
Lokalizacja: Czeladź
Sprzęt: Ponton Czajka, Solar 410


Powrót do Locja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


cron