Proponuję taki miernik. On mierzy prąd w obydwu kierunkach i na bieżąco informuje ile Ah aktualnie "jest" w akumulatorze (graficznie i w Ah).
Super urządzenie. Zastosowałem go w maksymizerze, tam wykorzystuję tylko do informacji o rozładowaniu akumulatora (nie mam solarów). Ma jeszcze inne funkcje , można poczytać.
https://pl.aliexpress.com/item/32857541709.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.3da25c0fcnvEpq
Faktycznie urządzenie ma imponujące możliwości, pewnie wybrałbym je gdybym nie miał tego co mam.
Pomiar prądu i napięcia byłby u mnie zdublowany do kwadratu.
Amperomierz dwu kierunkowy oki o to chodzi, ale oprócz wartości prądu i jego kierunku, czyli jakie jest saldo, bardzo ważna jest informacja z jakich wartości on wynika.
Przykład : panele dają w danej chwili 16A, silnik pobiera 11A (2 bieg), czyli amperomierz pokaże różnicę +5A, a pozostałych dwóch prądów już nie.
Rozpracowywałem kiedyś na drobne jak działają urządzenia do pomiaru faktycznej pojemności akumulatora , co musi się wydarzyć aby było to możliwe i nie jest to takie proste.
Ten miernik może zliczać energię ładowania i sprawdzać ile sobie poszło w śrubę.
Moje warunki brzegowe są zawsze takie same, czyli w pełni naładowany akumulator desantowany na wodę i od tego momentu zaczyna się zabawa jak na koncie księgowym winien-ma.
Myślę że coś takiego sprawdziłoby się bardzo gdzieś przy pracy buforowej w miejscu gdzie nie ma instalacji elektrycznej np. na jachcie przy wielodniowym pływaniu.
Może sobie sprawię to coś bo kusi, a już na pewno dowiem więcej jak to działa.
Dzięki za info
pozdrawiam