| Biuro Turystyki Kajakowej AS-TOURS | PROZONE - wypożyczalnia kamer GoPro! | KONKURS RELACJA MIESIĄCA |

Ponton INTEX EXCURSION 5

Re: Ponton INTEX EXCURSION 5

Postprzez boas43 » 1 października 2018, o 22:50

No i nastała jesień. Nie wiem jak u innych ale ja już sezon na pływanie już zakończyłem i pontonik jest już spakowany.
Na wiosnę ( czyli przez zimę ) muszę wprowadzić kilka modyfikacji :

- nowa płachta na daszek - obecnie mam białą plandekę - źle nie wygląda ale wolałbym płachtę z materiału w kolorze niebieskim tak jak mają motorówki na daszkach w kolorze niebieskim - wiecie jaki to materiał ?

- podkradnę pomysł od kol. RAWY na żagielki boczne aczkolwiek nie wiem czy w moim przypadku sprawdza się ...
- wymiana aku na lżejszy - obecnie mam 100Ah o wadze 27 kg i ciężkawy jest trochę. Myślę nad zmianą na 75 Ah o wadze 17 kg ale nie wiem na ile taki mniejszy aku mi pozwoli na pływanie. Na setce nigdy prądu nie zabrakło a przy 75 mam już wątpliwości

- przedłużenie pawęży

- zastanawiam się nad sztywna podłoga ale to znowu kolejny pokaźny pakunek do składania i rozkładania :(

- zamontowanie gniazda zapalniczki w skrzynce z aku do ladowania smartfona podczas odtwarzania przez BT głośnika
boas43
*
 
Dziękował/a : 0
Dziękowano: 1
Dołączył/a: 18 września 2017
Sprzęt: Intex Excursion 5

Re: Ponton INTEX EXCURSION 5

Postprzez rawa » 2 października 2018, o 08:22

Hej !!!

- przedłużenie pawęży to dość popularny pomysł , dobry na większą moc silnika, zwłaszcza kiedy ciśnienie pod ceratą jest najmniejsze z możliwych.
- żagielki sprawdzają się fajnie , u mnie są przykręcone niemal do ściany , na miękkiej podstawie może tak fajnie nie być, zależy od tego jak to zrobisz.
- składana podłoga nie waży dużo (sklejka wodoodporna), jej składanie i wkładanie nie trwa wiele - 2 minuty max, pomijam oczywiście załadunek i wyładunek do samochodu , to pierwszy element który ląduje poziomo w bagażniku, bardzo podniesie się komfort podróżowania i rozłoży się ciężar np. akumulatora.
- mój akumulator 100Ah waży 21kG z osprzętem 25kg , nie zmieniałbym tego w tym przypadku, jeśli nie masz ładowania solarnego, nigdy nie wiadomo ile jest tych Ah po pełnym naładowaniu , są też niespodzianki takie jak silny wiatr od czoła.
- gniazdo zapalniczki to bardzo praktyczna rzecz na pokładzie , mam takie dwa.
rawa
Szczęście to nie cel na końcu drogi. Szczęście to droga sama w sobie.
Pozdrawiam wszystich zdrowo szurniętych jak w temacie.
Avatar użytkownika
rawa
*****
 
Images: 0
Dziękował/a : 129
Dziękowano: 257
Dołączył/a: 22 września 2015
Lokalizacja: Nowy Kisielin
Sprzęt: INTEX EX5 modyfikowany GMO

Re: Ponton INTEX EXCURSION 5

Postprzez boas43 » 4 listopada 2018, o 23:56

Rawa..... a nie zastanawiałeś się kiedyś co by było gdyby np. podczas pływania przebiła się podłoga lub inna komora powietrzna ?
U mnie na środku pontonu jest aku wraz innymi pierdołami czyli coś około 30 kg plus dwie osoby jedna z tylu 100 kg i druga z przodu 65 kg no i z tylu jest podwieszony silnik 9kg.
I teraz podczas relaksu dochodzi do przebicia podłogi.... czy te dwie komory utrzymają 200 kg ciężaru ?
Druga sprawa - przebija się zewnętrzna komora - co wtedy się będzie działo z silnikiem - pójdzie na dno ?
boas43
*
 
Dziękował/a : 0
Dziękowano: 1
Dołączył/a: 18 września 2017
Sprzęt: Intex Excursion 5

Re: Ponton INTEX EXCURSION 5

Postprzez rawa » 5 listopada 2018, o 10:58

boas43 napisał(a):Rawa..... a nie zastanawiałeś się kiedyś co by było gdyby np. podczas pływania przebiła się podłoga lub inna komora powietrzna ?
U mnie na środku pontonu jest aku wraz innymi pierdołami czyli coś około 30 kg plus dwie osoby jedna z tylu 100 kg i druga z przodu 65 kg no i z tylu jest podwieszony silnik 9kg.
I teraz podczas relaksu dochodzi do przebicia podłogi.... czy te dwie komory utrzymają 200 kg ciężaru ?
Druga sprawa - przebija się zewnętrzna komora - co wtedy się będzie działo z silnikiem - pójdzie na dno ?


W czasie mojego pływania na pontonie trafiły się 2 gumy :
- podłogowa (utrata powietrza w ciągu 2-3 minut, nie miałem jeszcze stałej podłogi (dlatego też z doszło do przebicia) postanowiłem że płyniemy dalej pokonaliśmy 18 km bez powietrza w podłodze , akumulator był na sztywnej wykładzinie z bagażnika samochodu.
- zewnętrzna komora - niewielka perforacja spowodowała spadek ciśnienia, silnik na pawęży wchodzi wtedy pod ponton. Pływam z pompką elektryczną przygotowaną do natychmiastowego użycia , po minucie pompowania wszystko wróciło do normy i wystarczyło do pływania jeszcze przez 2 godziny.

W instrukcji piszę że jedna szczelna komora pozwala na utrzymanie się na powierzchni pod pełnym obciążeniem.
Jeśli uszkodzona jest zewnętrzna komora trzeba przyjąć utrzymanie kolumny silnika w pionie na siebie.
Moja konstrukcja z panelami waży 70 kg , akumulator 21 , silnik 12kg 2 osoby, pies bagaż coś pod 300 kg załadunku, jeśli stracimy podłogę to traci ona ciśnienie ale nie pozbywa się w całości powietrza bo to nie możliwe , jeśli obciążenie znajdzie się poniżej lustra wody to działa siła wyporności na dno pontonu, podłoga jest mocno zespolona z cała resztą pontonu więc chyba nie widać tragedii, pewnie zrobię taki test na wodzie w przyszłości.
Jeśli silnik mamy na pawęży porządnie umocowany to nie pójdzie nigdy na dno solo.

Moim zdaniem 95% przebić komór zdarza się przy brzegu , przy pomostach a nie na "otwartej" wodzie to ważna statystyka dla bezpieczeństwa.
Swoje pływadło uznaję za w pełni bezpieczne, pomijając nawet kamizelki i umiejętności pływackie załogi.
Załączniki
DSC04261.JPG
DSC04261.JPG (251.21 KiB) Przeglądane 469 razy
rawa
Szczęście to nie cel na końcu drogi. Szczęście to droga sama w sobie.
Pozdrawiam wszystich zdrowo szurniętych jak w temacie.
Avatar użytkownika
rawa
*****
 
Images: 0
Dziękował/a : 129
Dziękowano: 257
Dołączył/a: 22 września 2015
Lokalizacja: Nowy Kisielin
Sprzęt: INTEX EX5 modyfikowany GMO

Re: Ponton INTEX EXCURSION 5

Postprzez boas43 » 11 listopada 2018, o 22:38

Dzięki za podpowiedzi.

Jaka masz pompkę ? Ja mam intexa akumulatorową ale tutaj mam problem ponieważ w pompce akumulatorki wytrzymuja maksymalnie 10 minut. A wykorzystuję tą energie podczas pierwszego pompowania pontonu i potem pomka jest bezużyteczna. Chyba kupie taka zwykłą na 12v i tak jak wcześniej pisałem zamontuje gniazdo w pontonie.
boas43
*
 
Dziękował/a : 0
Dziękowano: 1
Dołączył/a: 18 września 2017
Sprzęt: Intex Excursion 5

Re: Ponton INTEX EXCURSION 5

Postprzez rawa » 11 listopada 2018, o 23:03

Tu jest sporo opisu post72513.html?hilit=pompka#p72513.
Moja elektryczna na załączonym obrazku i wcale nie uważam że jest najlepsza.
Jak na razie działa wg założeń, nad wodę zabieram dodatkowo ręczną tłokową, ale jeszcze nigdy nie została użyta i zostaje w bagażniku.
Pomimo że mam na pokładzie akumulator 100Ah , pompę podłączam w samochodzie jeśli to tylko możliwe, zawsze to 2Ah zostaje więcej :lol:
Możliwość uzupełniania powietrza w czasie pływania może decydować o powodzeniu wycieczki, w moim przypadku nie wyobrażam sobie klejenia nad wodą (kolejny demontaż i montaż sprzętu).
To również podnosi bezpieczeństwo dla małych i średnich uszkodzeń komory, pompka jest podpięta do akumulatora i zaworu powietrza - tylko ruch przełącznika wystarczy.
POMPKA.JPG
POMPKA.JPG (56.59 KiB) Przeglądane 405 razy
rawa
Szczęście to nie cel na końcu drogi. Szczęście to droga sama w sobie.
Pozdrawiam wszystich zdrowo szurniętych jak w temacie.
Avatar użytkownika
rawa
*****
 
Images: 0
Dziękował/a : 129
Dziękowano: 257
Dołączył/a: 22 września 2015
Lokalizacja: Nowy Kisielin
Sprzęt: INTEX EX5 modyfikowany GMO

Re: Ponton INTEX EXCURSION 5

Postprzez boas43 » 12 listopada 2018, o 22:16

No ja mam taka pompkę ale ona ma swoje zalety i wady :
plusy
- ładowanie akumulatorowe - czas pracy okolo 10 minut
- ładowanie 230v i 12 v
minusy :
- krotki czas pracy na aku
- brak możliwości pompowania gdy jest pompieta pod 230v lub 12v


A tak z innej beczki... nie mysłaleś nad zmiana pontonu na jakiś inny ? My z Goską tak się zastanawiamy nad zmianą ale na mniejszego Excursiona czyli czwórkę lub wogóle odłożyć trochę pieniążków i kupić coś porządniejszego ze sztywną podloga tak za 800-900 pln.
Załączniki
61ywZ0dE5FL._SX466_.jpg
61ywZ0dE5FL._SX466_.jpg (24.7 KiB) Przeglądane 378 razy
boas43
*
 
Dziękował/a : 0
Dziękowano: 1
Dołączył/a: 18 września 2017
Sprzęt: Intex Excursion 5

Re: Ponton INTEX EXCURSION 5

Postprzez rawa » 12 listopada 2018, o 22:46

Nie zamierzam zmieniać pływadła, w roku 2017 skradziono mi EX5 i następnego dnia kupiłem nowego.
To czego nie miał zrobiłem sam , osprzęt jest dopasowany do EX5, dla moich celów to najlepszy model i sprawdza się od 4 lat.
rawa
Szczęście to nie cel na końcu drogi. Szczęście to droga sama w sobie.
Pozdrawiam wszystich zdrowo szurniętych jak w temacie.
Avatar użytkownika
rawa
*****
 
Images: 0
Dziękował/a : 129
Dziękowano: 257
Dołączył/a: 22 września 2015
Lokalizacja: Nowy Kisielin
Sprzęt: INTEX EX5 modyfikowany GMO

Re: Ponton INTEX EXCURSION 5

Postprzez boas43 » 7 stycznia 2019, o 20:55

Kolejny zestaw pytań :)

- jaki masz aku w tym pudelku żoltym ? (firma, moc)
- czy połączenie silnika z aku masz na klemy samochodowe ? Sprawdza się ?
- bezpiecznik chroniący silnik masz w pudelku ?
- planuję kupić panel skladany elastyczny o mocy 100W ( lekki okolo 2-3 kg) i wrzucić go na dach. Potrafisz może określić ile mi poda amperków --- pytam się ponieważ ty na poczatku tez zastosowałeś panel i może potrafić to określić ?
boas43
*
 
Dziękował/a : 0
Dziękowano: 1
Dołączył/a: 18 września 2017
Sprzęt: Intex Excursion 5

Re: Ponton INTEX EXCURSION 5

Postprzez rawa » 7 stycznia 2019, o 21:48

boas43 napisał(a):Kolejny zestaw pytań :)

- jaki masz aku w tym pudelku żoltym ? (firma, moc)
- czy połączenie silnika z aku masz na klemy samochodowe ? Sprawdza się ?
- bezpiecznik chroniący silnik masz w pudelku ?
- planuję kupić panel skladany elastyczny o mocy 100W ( lekki okolo 2-3 kg) i wrzucić go na dach. Potrafisz może określić ile mi poda amperków --- pytam się ponieważ ty na poczatku tez zastosowałeś panel i może potrafić to określić ?


Akumulator DIVINE F5 100Ah https://archiwum.allegro.pl/oferta/akum ... 79341.html
To oczywiście nie jedyny wybór, Divine F5 jest tanią alternatywą w porównaniu do akumulatorów żelowych lub akumulatorów AGM.
Akumulator nie jest akumulatorem rozruchowym do samochodów osobowych.

Przenośne źródło energii do zasilania urządzeń elektrycznych np. żaglówki, łodzie o napędzie elektrycznym, przyczepy campingowe i inne
Płyta o zwiększonej grubości i odporności na korozję poprzez zastosowanie unikatowych stopów ołowiu
Specjalna kratka o geometrii diagonalnej odpornej na naprężenia pracy cyklicznej i optymalny kontakt z materiałem czynnym
Separator o mikroporowatej strukturze połączonej z włókniną szklaną (GlassMat) optymalnie wpływający na wydajność energetyczną o odporność na wibracje
Ochrona przed zapłonem wstecznym z zewnętrznych źródeł ognia
zmniejszenie ryzyka wystąpienia zwarć.

aku1.JPG
aku1.JPG (28.35 KiB) Przeglądane 169 razy


Obudowa posiada 4 oczka z Castoramy https://www.castorama.pl/produkty/narze ... 17-mm.html
I do nich podłączony jest silnik za pomocą fabrycznego kabla i krokodylków, to dobre pewne połaczenie z którym nigdy nie było problemów przy prądach rzędu 35A.
Jedna para (tylna jak na zdjęciu) umożliwia podłączenie bezpośrednie do akumulatora, druga umożliwia zasilanie ze sterownika MPPT.

Nie używam bezpiecznika ponieważ elektronika silnika wyłączy zasilanie w przypadku blokady śruby , jest nawet funkcja naprzemiennych obrotów do rozcinania roślin jeśli to one są problemem.
Gdyby tego nie było bezpiecznik 50A dla maksymalnego prądu 35A wstawiłbym w obudowie akumulatora.

Panel 100W 17V w polskich idealnych warunkach poda 4,5 do 5A , to za mało aby pływać z tej energii, oczywiście będzie uzupełniać energię, ale akumulator będzie rozładowywany nawet na 1 biegu.
Panele do instalacji 12V mają napięcie robocze 17-18V , posiadanie sterownika typu MPPT (uwaga na podróby) pozwala wykorzystać 100% energii , zwykły sterownik traci około 30% wg wzoru 1-(12/17).

Przechodziłem te wszystkie etapy jak jazda na jednym panelu 150W i sterowniku który tylko posiadał napis MPPT. :) jak na załączonych obrazkach

aku2.JPG
aku2.JPG (88.4 KiB) Przeglądane 169 razy


aku3.JPG
aku3.JPG (73.21 KiB) Przeglądane 169 razy
rawa
Szczęście to nie cel na końcu drogi. Szczęście to droga sama w sobie.
Pozdrawiam wszystich zdrowo szurniętych jak w temacie.
Avatar użytkownika
rawa
*****
 
Images: 0
Dziękował/a : 129
Dziękowano: 257
Dołączył/a: 22 września 2015
Lokalizacja: Nowy Kisielin
Sprzęt: INTEX EX5 modyfikowany GMO

Poprzednia strona

Powrót do Pneumatyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


cron